esmaspäev, 19. jaanuar 2015

sõnaliigid

Eesmärk: aktiveerida sõnaliikide õppimist ja kasutamist

Meeskonnas on ühes pingireas üksteise taga istuvad õpilased (meil 3 last). Meeskondi on 6
Meeskonna numbrid on tahvlile kirjutatud.

I osa
Esimene võistleja võtab kriidi kirjutab sõna vastavalt korraldusele
Nt.....kirjuta omadussõna. Õpilane kirjutab ja annab kriidi järgmisele õpilasele
........kirjuta nimisõna. Õpilane kirjutab ja annab kriidi järgmisele õpilasele
........kirjuta arvsõna.  Õpilane kirjutab ja annab kriidi järgmisele õpilasele
........jne

II osa
Sõnad peavad olema õigesti kirjutatud ja meeskonnaliikmed võivad eelnevalt valesti kirjutatud sõnu parandada.
Seejärel kontrollitakse sõnad üle, arvutatakse punkti kokku.

III osa
Nüüd kinnistatakse eelnev töö. Viimane õpilane läheb tahvli juurde ja ootab korraldust või annab selle ise
......tõmba joon alla nimisõnadele.  Õpilane täidab korraldust ja annab kriidi järgmisele õpilasele
......tõmba ring ümber omadussõna(de)le. Õpilane tõmbab ringi(d) ümber ja annab kriidi järgmisele õpilasele
......tõmba maha arvsõnad.  Õpilane tõmbab arvsõnad maha ja annab kriidi järgmisele õpilasele

Mäng kestab niikaua, kuni on õpilased jaksavad või tunni eesmärk täidetud
Mängu saab mängida kõikvõimalike tulemuste saavutamisteks.

Plussid: kõik on aktiivselt haaratud, aitavad üksteist, 
Miinused: rahutu klassi puhul satuvad liiga hoogu, hakkavad üksteist süüdistama, ei püsi enam paigal. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar